vytisknout velikost písma A ďalší škandál... S údajmi o spotrebe podvádzalo Mitsubishi od roku 1991

A ďalší škandál... S údajmi o spotrebe podvádzalo Mitsubishi od roku 1991

Ako by všetkých tých škandálov nebolo dosť. Vedenie japonskej automobilky Mitsubishi teraz priznalo, že už od roku 1991 používa neschválenú a vlastne nezákonnú metódu merania spotreby paliva, ktorú potom udáva v propagačných materiáloch. Pri niektorých modeloch mohla byť hodnota spotreby vylepšená proti skutočnosti o viac ako 10%.

Problém sa zatiaľ týka len určitej kategórie áut na domácom japonskom trhu, ale napríklad práve Mitsubishi vyrábalo a vyrába niektoré modely triedy tzv. Kei áut aj pre Nissan. U nich sa budú musieť emisie a spotreba overiť spätne.

V roku 1991 totiž Japonsko zmenilo meranie spotreby a emisií v Kei kategórii áut, aby lepšie odrážalo skutočnú prevádzku. Viac sa kládol dôraz na posúvanie a to logicky zvyšovalo nároky na palivo, čo sa odrazilo aj v tabuľkách. Mitsubishi ale priznalo, že používalo pre meranie starú a trochu upravenú metódu. Problém sa týka zatiaľ len modelov, ktoré používajú motor s objemom do 660 cm3. Pretože sa ale na tieto autá vzťahujú v Japonsku určité daňové úľavy, bude zrejme Mitsubishi musieť vláde stratu doplatiť, ak sa ukáže, že vozidlá prekračujú dovolený limit spotreby a emisií.

V reakcii na tento škandál u Mitsubishi klesla hodnota akcií tejto japonskej automobilky už o 50% a analytici sa obávajú, že by to automobilku Mitsubishi mohlo definitívne položiť. Očakáva sa, že po zasadnutí najvyššieho vedenia automobilky oznámi generálny riaditeľ Osamu Masuko a prevádzkový riaditeľ Tetsuro Aikawa svoju rezignáciu. 

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

včera | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY