vytisknout velikost písma A ďalší škandál... S údajmi o spotrebe podvádzalo Mitsubishi od roku 1991

A ďalší škandál... S údajmi o spotrebe podvádzalo Mitsubishi od roku 1991

Ako by všetkých tých škandálov nebolo dosť. Vedenie japonskej automobilky Mitsubishi teraz priznalo, že už od roku 1991 používa neschválenú a vlastne nezákonnú metódu merania spotreby paliva, ktorú potom udáva v propagačných materiáloch. Pri niektorých modeloch mohla byť hodnota spotreby vylepšená proti skutočnosti o viac ako 10%.

Problém sa zatiaľ týka len určitej kategórie áut na domácom japonskom trhu, ale napríklad práve Mitsubishi vyrábalo a vyrába niektoré modely triedy tzv. Kei áut aj pre Nissan. U nich sa budú musieť emisie a spotreba overiť spätne.

V roku 1991 totiž Japonsko zmenilo meranie spotreby a emisií v Kei kategórii áut, aby lepšie odrážalo skutočnú prevádzku. Viac sa kládol dôraz na posúvanie a to logicky zvyšovalo nároky na palivo, čo sa odrazilo aj v tabuľkách. Mitsubishi ale priznalo, že používalo pre meranie starú a trochu upravenú metódu. Problém sa týka zatiaľ len modelov, ktoré používajú motor s objemom do 660 cm3. Pretože sa ale na tieto autá vzťahujú v Japonsku určité daňové úľavy, bude zrejme Mitsubishi musieť vláde stratu doplatiť, ak sa ukáže, že vozidlá prekračujú dovolený limit spotreby a emisií.

V reakcii na tento škandál u Mitsubishi klesla hodnota akcií tejto japonskej automobilky už o 50% a analytici sa obávajú, že by to automobilku Mitsubishi mohlo definitívne položiť. Očakáva sa, že po zasadnutí najvyššieho vedenia automobilky oznámi generálny riaditeľ Osamu Masuko a prevádzkový riaditeľ Tetsuro Aikawa svoju rezignáciu. 

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY