vytisknout velikost písma A ďalší škandál... S údajmi o spotrebe podvádzalo Mitsubishi od roku 1991

A ďalší škandál... S údajmi o spotrebe podvádzalo Mitsubishi od roku 1991

Ako by všetkých tých škandálov nebolo dosť. Vedenie japonskej automobilky Mitsubishi teraz priznalo, že už od roku 1991 používa neschválenú a vlastne nezákonnú metódu merania spotreby paliva, ktorú potom udáva v propagačných materiáloch. Pri niektorých modeloch mohla byť hodnota spotreby vylepšená proti skutočnosti o viac ako 10%.

Problém sa zatiaľ týka len určitej kategórie áut na domácom japonskom trhu, ale napríklad práve Mitsubishi vyrábalo a vyrába niektoré modely triedy tzv. Kei áut aj pre Nissan. U nich sa budú musieť emisie a spotreba overiť spätne.

V roku 1991 totiž Japonsko zmenilo meranie spotreby a emisií v Kei kategórii áut, aby lepšie odrážalo skutočnú prevádzku. Viac sa kládol dôraz na posúvanie a to logicky zvyšovalo nároky na palivo, čo sa odrazilo aj v tabuľkách. Mitsubishi ale priznalo, že používalo pre meranie starú a trochu upravenú metódu. Problém sa týka zatiaľ len modelov, ktoré používajú motor s objemom do 660 cm3. Pretože sa ale na tieto autá vzťahujú v Japonsku určité daňové úľavy, bude zrejme Mitsubishi musieť vláde stratu doplatiť, ak sa ukáže, že vozidlá prekračujú dovolený limit spotreby a emisií.

V reakcii na tento škandál u Mitsubishi klesla hodnota akcií tejto japonskej automobilky už o 50% a analytici sa obávajú, že by to automobilku Mitsubishi mohlo definitívne položiť. Očakáva sa, že po zasadnutí najvyššieho vedenia automobilky oznámi generálny riaditeľ Osamu Masuko a prevádzkový riaditeľ Tetsuro Aikawa svoju rezignáciu. 

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY