vytisknout velikost písma A ďalší škandál... S údajmi o spotrebe podvádzalo Mitsubishi od roku 1991

A ďalší škandál... S údajmi o spotrebe podvádzalo Mitsubishi od roku 1991

Ako by všetkých tých škandálov nebolo dosť. Vedenie japonskej automobilky Mitsubishi teraz priznalo, že už od roku 1991 používa neschválenú a vlastne nezákonnú metódu merania spotreby paliva, ktorú potom udáva v propagačných materiáloch. Pri niektorých modeloch mohla byť hodnota spotreby vylepšená proti skutočnosti o viac ako 10%.

Problém sa zatiaľ týka len určitej kategórie áut na domácom japonskom trhu, ale napríklad práve Mitsubishi vyrábalo a vyrába niektoré modely triedy tzv. Kei áut aj pre Nissan. U nich sa budú musieť emisie a spotreba overiť spätne.

V roku 1991 totiž Japonsko zmenilo meranie spotreby a emisií v Kei kategórii áut, aby lepšie odrážalo skutočnú prevádzku. Viac sa kládol dôraz na posúvanie a to logicky zvyšovalo nároky na palivo, čo sa odrazilo aj v tabuľkách. Mitsubishi ale priznalo, že používalo pre meranie starú a trochu upravenú metódu. Problém sa týka zatiaľ len modelov, ktoré používajú motor s objemom do 660 cm3. Pretože sa ale na tieto autá vzťahujú v Japonsku určité daňové úľavy, bude zrejme Mitsubishi musieť vláde stratu doplatiť, ak sa ukáže, že vozidlá prekračujú dovolený limit spotreby a emisií.

V reakcii na tento škandál u Mitsubishi klesla hodnota akcií tejto japonskej automobilky už o 50% a analytici sa obávajú, že by to automobilku Mitsubishi mohlo definitívne položiť. Očakáva sa, že po zasadnutí najvyššieho vedenia automobilky oznámi generálny riaditeľ Osamu Masuko a prevádzkový riaditeľ Tetsuro Aikawa svoju rezignáciu. 

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

včera | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY