vytisknout velikost písma A ďalší škandál... S údajmi o spotrebe podvádzalo Mitsubishi od roku 1991

A ďalší škandál... S údajmi o spotrebe podvádzalo Mitsubishi od roku 1991

Ako by všetkých tých škandálov nebolo dosť. Vedenie japonskej automobilky Mitsubishi teraz priznalo, že už od roku 1991 používa neschválenú a vlastne nezákonnú metódu merania spotreby paliva, ktorú potom udáva v propagačných materiáloch. Pri niektorých modeloch mohla byť hodnota spotreby vylepšená proti skutočnosti o viac ako 10%.

Problém sa zatiaľ týka len určitej kategórie áut na domácom japonskom trhu, ale napríklad práve Mitsubishi vyrábalo a vyrába niektoré modely triedy tzv. Kei áut aj pre Nissan. U nich sa budú musieť emisie a spotreba overiť spätne.

V roku 1991 totiž Japonsko zmenilo meranie spotreby a emisií v Kei kategórii áut, aby lepšie odrážalo skutočnú prevádzku. Viac sa kládol dôraz na posúvanie a to logicky zvyšovalo nároky na palivo, čo sa odrazilo aj v tabuľkách. Mitsubishi ale priznalo, že používalo pre meranie starú a trochu upravenú metódu. Problém sa týka zatiaľ len modelov, ktoré používajú motor s objemom do 660 cm3. Pretože sa ale na tieto autá vzťahujú v Japonsku určité daňové úľavy, bude zrejme Mitsubishi musieť vláde stratu doplatiť, ak sa ukáže, že vozidlá prekračujú dovolený limit spotreby a emisií.

V reakcii na tento škandál u Mitsubishi klesla hodnota akcií tejto japonskej automobilky už o 50% a analytici sa obávajú, že by to automobilku Mitsubishi mohlo definitívne položiť. Očakáva sa, že po zasadnutí najvyššieho vedenia automobilky oznámi generálny riaditeľ Osamu Masuko a prevádzkový riaditeľ Tetsuro Aikawa svoju rezignáciu. 

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY