vytisknout velikost písma 9 áut, ktoré kúpite v bazáre do 7-tisíc eur - a prečo by ste to nemali robiť

Prečo sú tieto jazdené autá tak lacné? Sú totiž rizikové. Napriek tomu by sa nemuselo jednať o zlú kúpu, ak neplánujete nabiehať veľké porcie kilometrov.
9 áut, ktoré kúpite v bazáre do 7-tisíc eur - a prečo by ste to nemali robiť
Zoznam kapitol
  1. Audi S6; Chrysler 300C; Mazda RX-8
  2. Mercedes-Benz CL600; Mercedes-Benz E55 AMG; Range Rover 4.4 V8
  3. VW Passat 4.0 W8; VW Phaeton W12; VW Touareg 5.0 V10 TDI

Záujemcov o ojazdené auto s rozpočtom do 7-tisíc eur má nemálo možností, ako kúpiť solídne a spoľahlivé ojazdené auto. Avšak vo väčšine prípadov sa bude jednať o nudné, obyčajné a veľmi konzumné auto (jasne, existujú svetlé výnimky). Takže čo vziať svojich sedem tisíc a trochu zariskovať?

Poďme sa pozrieť na niekoľko zaujímavých áut, ktoré možno skutočne zaobstarať za menej ako 7 tisíc eur (často aj za menej). Ukážeme si, prečo práve tieto modely kúpiť, ale tiež si povieme, prečo môžu byť práve tieto autá veľmi zlý nápad najmä pre niekoho, kto už nemá kam siahnuť pre ďalšie financie.

Audi S6 4.2 V8

Na prvý pohľad nemusí byť štvorkolka Audi S6 zas tak zlá, pretože jej atmosférický osemvalec 4,2 l s výkonom 250 kW (340 k) považujeme za jeden zo spoľahlivejších motorov. Ani samotná kvalita modelu Audi A6 (C5) nie je zlá.

Audi-S6_2002_1600x1200_wallpaper_07.jpgAudi-S6_Avant_2002_1600x1200_wallpaper_01.jpgAudi-S6_Avant_2002_1600x1200_wallpaper_05.jpgKeby nebola kopa starých Audi zanedbaná, boli by to vlastne skvelé autá. Napríklad osemvalec v S6 patrí k veľmi spoľahlivým motorom. Potrebuje ale pravidelný servis

Lenže s rýchlymi Auty sa to má tak, že ich je dnes už len naozaj málo v skutočne dobrom stave. Na hranici životnosti sa pohybujú prevodovky a ako auto prechádza na ďalšieho "chudobnejšieho" majiteľa, začína sa na ňom podpisovať zanedbaná údržba a šetrenie na nesprávnych miestach. Musíte mať chuť a prostriedky toto auto zachrániť. A vedzte, že spotreba paliva nie je pri tomto vozidle ten zásadný prevádzkový výdavok.

Našli sme: Audi S6 Avant, automatická prevodovka, rok 2003, krajina pôvodu Rakúsko, najazdených 229 489 km, cena 6 286 eur

Chrysler 300C

Americký koráb od Chrysleru, postavený na základoch starého Mercedesu triedy E W210, vyzerá stále atraktívne. Niekomu sa tie veľké chrómované plochy a imitácia dreva v interiéri proste páčia. Rozhodne sa jedná o originálnu alternatívu veľkého sedanu. A robil sa aj zaujímavý kombík. Vnútri je veľa miesta a väčšina áut má veľmi bohatú výbavu.

Chrysler-300C_2005_1600x1200_wallpaper_02.jpgChrysler-300C_2005_1600x1200_wallpaper_14.jpgChrysler-300C_Touring_2005_1600x1200_wallpaper_08.jpgChrysler 300C nejazdí nijako zázračne, vnútri nevyzerá vábne a šesťvalce majú s masou železa veľa práce. Keď už, chcite osemvalec HEMI

Lenže s bohatou výbavou súvisí aj veľa problémov u niektorých áut, najmä tých z prvých rokov výroby, toho už veľa fungovať nebude. Jazdné vlastnosti sú zlé, brzdy slabé a nič menšieho než osemvalec 5.7 HEMI s Chryslerom poriadne nehne. Benzínové šesťvalce sú mizéria, zvlášť po prestavbe na LPG, ktorá je celkom častá. S dieselom 3.0 CRD sú zas problémy a servis je pomerne drahý.

Našli sme: Chrysler 300C 3.5 V6, automatická prevodovka, prestavba na LPG, rok 2005, najazdené 122 094 km, cena 5 999 eur

Mazda RX-8

Koncepcia motoru Wankel s rotačným piestom je skutočne unikátna a jediná automobilka, ktorá sa jej držala zubami nechtami, bola Mazda. Zaujímavé kupé RX-8 má originálny dizajn a veľa charakteru. Dvojkomorový Wankel s prepočítaným objemom 1,3 l ponúkal v najsilnejšom prevedení výkon 170 kW (231 k). Zaujímavé sú aj proti smeru jazdy otvárané zadné dvere.

Mazda-RX-8_2003_1600x1200_wallpaper_01.jpgMazda-RX-8_2003_1600x1200_wallpaper_38.jpgMazda-RX-8_2003_1600x1200_wallpaper_42.jpgDizajn je v poriadku, jazdné vlastnosti tiež a celková kvalita tiež. Problémom je ale životnosť motora. Uťahaný Wankel môže potrebovať veľkú generálku každých 40 000 km

Lenže motor Wankel nie je práve "držiak". Dochádza k obrusovaniu tesnenia rotujúceho piestu a máloktorý motor prežil 100 000 km bez potreby generálnej opravy. Veľa áut skončila aj s novým motorom, ktorý stojí zhruba 5-tisíc eur. Počiatočné problémy spoznáte podľa stále ťažšieho štartovania, ako motor prichádza o kompresiu.

Našli sme: Mazda RX-8, rok 2005, manuálna prevodovka, verzia 170 kW, najazadené 92 000 km, cena 5 549 eur

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka
Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva existuje mimo iného v radikálnej úprave značky Bronto. Voz prešiel dokonca aj homologáciou pre Európu. U nás sa predáva ako Niva Extreme Cross. Už len vidieť túto špecialitu v pohybe je zážitok. Niva Extreme Cross prekvapivo používa celkom sériový motor.

10. 11. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY