vytisknout velikost písma 9 áut, ktoré kúpite v bazáre do 7-tisíc eur - a prečo by ste to nemali robiť

Prečo sú tieto jazdené autá tak lacné? Sú totiž rizikové. Napriek tomu by sa nemuselo jednať o zlú kúpu, ak neplánujete nabiehať veľké porcie kilometrov.
9 áut, ktoré kúpite v bazáre do 7-tisíc eur - a prečo by ste to nemali robiť
Zoznam kapitol
  1. Audi S6; Chrysler 300C; Mazda RX-8
  2. Mercedes-Benz CL600; Mercedes-Benz E55 AMG; Range Rover 4.4 V8
  3. VW Passat 4.0 W8; VW Phaeton W12; VW Touareg 5.0 V10 TDI

Záujemcov o ojazdené auto s rozpočtom do 7-tisíc eur má nemálo možností, ako kúpiť solídne a spoľahlivé ojazdené auto. Avšak vo väčšine prípadov sa bude jednať o nudné, obyčajné a veľmi konzumné auto (jasne, existujú svetlé výnimky). Takže čo vziať svojich sedem tisíc a trochu zariskovať?

Poďme sa pozrieť na niekoľko zaujímavých áut, ktoré možno skutočne zaobstarať za menej ako 7 tisíc eur (často aj za menej). Ukážeme si, prečo práve tieto modely kúpiť, ale tiež si povieme, prečo môžu byť práve tieto autá veľmi zlý nápad najmä pre niekoho, kto už nemá kam siahnuť pre ďalšie financie.

Audi S6 4.2 V8

Na prvý pohľad nemusí byť štvorkolka Audi S6 zas tak zlá, pretože jej atmosférický osemvalec 4,2 l s výkonom 250 kW (340 k) považujeme za jeden zo spoľahlivejších motorov. Ani samotná kvalita modelu Audi A6 (C5) nie je zlá.

Audi-S6_2002_1600x1200_wallpaper_07.jpgAudi-S6_Avant_2002_1600x1200_wallpaper_01.jpgAudi-S6_Avant_2002_1600x1200_wallpaper_05.jpgKeby nebola kopa starých Audi zanedbaná, boli by to vlastne skvelé autá. Napríklad osemvalec v S6 patrí k veľmi spoľahlivým motorom. Potrebuje ale pravidelný servis

Lenže s rýchlymi Auty sa to má tak, že ich je dnes už len naozaj málo v skutočne dobrom stave. Na hranici životnosti sa pohybujú prevodovky a ako auto prechádza na ďalšieho "chudobnejšieho" majiteľa, začína sa na ňom podpisovať zanedbaná údržba a šetrenie na nesprávnych miestach. Musíte mať chuť a prostriedky toto auto zachrániť. A vedzte, že spotreba paliva nie je pri tomto vozidle ten zásadný prevádzkový výdavok.

Našli sme: Audi S6 Avant, automatická prevodovka, rok 2003, krajina pôvodu Rakúsko, najazdených 229 489 km, cena 6 286 eur

Chrysler 300C

Americký koráb od Chrysleru, postavený na základoch starého Mercedesu triedy E W210, vyzerá stále atraktívne. Niekomu sa tie veľké chrómované plochy a imitácia dreva v interiéri proste páčia. Rozhodne sa jedná o originálnu alternatívu veľkého sedanu. A robil sa aj zaujímavý kombík. Vnútri je veľa miesta a väčšina áut má veľmi bohatú výbavu.

Chrysler-300C_2005_1600x1200_wallpaper_02.jpgChrysler-300C_2005_1600x1200_wallpaper_14.jpgChrysler-300C_Touring_2005_1600x1200_wallpaper_08.jpgChrysler 300C nejazdí nijako zázračne, vnútri nevyzerá vábne a šesťvalce majú s masou železa veľa práce. Keď už, chcite osemvalec HEMI

Lenže s bohatou výbavou súvisí aj veľa problémov u niektorých áut, najmä tých z prvých rokov výroby, toho už veľa fungovať nebude. Jazdné vlastnosti sú zlé, brzdy slabé a nič menšieho než osemvalec 5.7 HEMI s Chryslerom poriadne nehne. Benzínové šesťvalce sú mizéria, zvlášť po prestavbe na LPG, ktorá je celkom častá. S dieselom 3.0 CRD sú zas problémy a servis je pomerne drahý.

Našli sme: Chrysler 300C 3.5 V6, automatická prevodovka, prestavba na LPG, rok 2005, najazdené 122 094 km, cena 5 999 eur

Mazda RX-8

Koncepcia motoru Wankel s rotačným piestom je skutočne unikátna a jediná automobilka, ktorá sa jej držala zubami nechtami, bola Mazda. Zaujímavé kupé RX-8 má originálny dizajn a veľa charakteru. Dvojkomorový Wankel s prepočítaným objemom 1,3 l ponúkal v najsilnejšom prevedení výkon 170 kW (231 k). Zaujímavé sú aj proti smeru jazdy otvárané zadné dvere.

Mazda-RX-8_2003_1600x1200_wallpaper_01.jpgMazda-RX-8_2003_1600x1200_wallpaper_38.jpgMazda-RX-8_2003_1600x1200_wallpaper_42.jpgDizajn je v poriadku, jazdné vlastnosti tiež a celková kvalita tiež. Problémom je ale životnosť motora. Uťahaný Wankel môže potrebovať veľkú generálku každých 40 000 km

Lenže motor Wankel nie je práve "držiak". Dochádza k obrusovaniu tesnenia rotujúceho piestu a máloktorý motor prežil 100 000 km bez potreby generálnej opravy. Veľa áut skončila aj s novým motorom, ktorý stojí zhruba 5-tisíc eur. Počiatočné problémy spoznáte podľa stále ťažšieho štartovania, ako motor prichádza o kompresiu.

Našli sme: Mazda RX-8, rok 2005, manuálna prevodovka, verzia 170 kW, najazadené 92 000 km, cena 5 549 eur

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY