vytisknout velikost písma 9 áut, ktoré kúpite v bazáre do 7-tisíc eur - a prečo by ste to nemali robiť

Prečo sú tieto jazdené autá tak lacné? Sú totiž rizikové. Napriek tomu by sa nemuselo jednať o zlú kúpu, ak neplánujete nabiehať veľké porcie kilometrov.
9 áut, ktoré kúpite v bazáre do 7-tisíc eur - a prečo by ste to nemali robiť
Zoznam kapitol
  1. Audi S6; Chrysler 300C; Mazda RX-8
  2. Mercedes-Benz CL600; Mercedes-Benz E55 AMG; Range Rover 4.4 V8
  3. VW Passat 4.0 W8; VW Phaeton W12; VW Touareg 5.0 V10 TDI

Záujemcov o ojazdené auto s rozpočtom do 7-tisíc eur má nemálo možností, ako kúpiť solídne a spoľahlivé ojazdené auto. Avšak vo väčšine prípadov sa bude jednať o nudné, obyčajné a veľmi konzumné auto (jasne, existujú svetlé výnimky). Takže čo vziať svojich sedem tisíc a trochu zariskovať?

Poďme sa pozrieť na niekoľko zaujímavých áut, ktoré možno skutočne zaobstarať za menej ako 7 tisíc eur (často aj za menej). Ukážeme si, prečo práve tieto modely kúpiť, ale tiež si povieme, prečo môžu byť práve tieto autá veľmi zlý nápad najmä pre niekoho, kto už nemá kam siahnuť pre ďalšie financie.

Audi S6 4.2 V8

Na prvý pohľad nemusí byť štvorkolka Audi S6 zas tak zlá, pretože jej atmosférický osemvalec 4,2 l s výkonom 250 kW (340 k) považujeme za jeden zo spoľahlivejších motorov. Ani samotná kvalita modelu Audi A6 (C5) nie je zlá.

Audi-S6_2002_1600x1200_wallpaper_07.jpgAudi-S6_Avant_2002_1600x1200_wallpaper_01.jpgAudi-S6_Avant_2002_1600x1200_wallpaper_05.jpgKeby nebola kopa starých Audi zanedbaná, boli by to vlastne skvelé autá. Napríklad osemvalec v S6 patrí k veľmi spoľahlivým motorom. Potrebuje ale pravidelný servis

Lenže s rýchlymi Auty sa to má tak, že ich je dnes už len naozaj málo v skutočne dobrom stave. Na hranici životnosti sa pohybujú prevodovky a ako auto prechádza na ďalšieho "chudobnejšieho" majiteľa, začína sa na ňom podpisovať zanedbaná údržba a šetrenie na nesprávnych miestach. Musíte mať chuť a prostriedky toto auto zachrániť. A vedzte, že spotreba paliva nie je pri tomto vozidle ten zásadný prevádzkový výdavok.

Našli sme: Audi S6 Avant, automatická prevodovka, rok 2003, krajina pôvodu Rakúsko, najazdených 229 489 km, cena 6 286 eur

Chrysler 300C

Americký koráb od Chrysleru, postavený na základoch starého Mercedesu triedy E W210, vyzerá stále atraktívne. Niekomu sa tie veľké chrómované plochy a imitácia dreva v interiéri proste páčia. Rozhodne sa jedná o originálnu alternatívu veľkého sedanu. A robil sa aj zaujímavý kombík. Vnútri je veľa miesta a väčšina áut má veľmi bohatú výbavu.

Chrysler-300C_2005_1600x1200_wallpaper_02.jpgChrysler-300C_2005_1600x1200_wallpaper_14.jpgChrysler-300C_Touring_2005_1600x1200_wallpaper_08.jpgChrysler 300C nejazdí nijako zázračne, vnútri nevyzerá vábne a šesťvalce majú s masou železa veľa práce. Keď už, chcite osemvalec HEMI

Lenže s bohatou výbavou súvisí aj veľa problémov u niektorých áut, najmä tých z prvých rokov výroby, toho už veľa fungovať nebude. Jazdné vlastnosti sú zlé, brzdy slabé a nič menšieho než osemvalec 5.7 HEMI s Chryslerom poriadne nehne. Benzínové šesťvalce sú mizéria, zvlášť po prestavbe na LPG, ktorá je celkom častá. S dieselom 3.0 CRD sú zas problémy a servis je pomerne drahý.

Našli sme: Chrysler 300C 3.5 V6, automatická prevodovka, prestavba na LPG, rok 2005, najazdené 122 094 km, cena 5 999 eur

Mazda RX-8

Koncepcia motoru Wankel s rotačným piestom je skutočne unikátna a jediná automobilka, ktorá sa jej držala zubami nechtami, bola Mazda. Zaujímavé kupé RX-8 má originálny dizajn a veľa charakteru. Dvojkomorový Wankel s prepočítaným objemom 1,3 l ponúkal v najsilnejšom prevedení výkon 170 kW (231 k). Zaujímavé sú aj proti smeru jazdy otvárané zadné dvere.

Mazda-RX-8_2003_1600x1200_wallpaper_01.jpgMazda-RX-8_2003_1600x1200_wallpaper_38.jpgMazda-RX-8_2003_1600x1200_wallpaper_42.jpgDizajn je v poriadku, jazdné vlastnosti tiež a celková kvalita tiež. Problémom je ale životnosť motora. Uťahaný Wankel môže potrebovať veľkú generálku každých 40 000 km

Lenže motor Wankel nie je práve "držiak". Dochádza k obrusovaniu tesnenia rotujúceho piestu a máloktorý motor prežil 100 000 km bez potreby generálnej opravy. Veľa áut skončila aj s novým motorom, ktorý stojí zhruba 5-tisíc eur. Počiatočné problémy spoznáte podľa stále ťažšieho štartovania, ako motor prichádza o kompresiu.

Našli sme: Mazda RX-8, rok 2005, manuálna prevodovka, verzia 170 kW, najazadené 92 000 km, cena 5 549 eur

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

včera | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY