vytisknout velikost písma 60 000 eur za lepšie poradie pri kúpe. História Range Roveru sa opakuje

60 000 eur za lepšie poradie pri kúpe. História Range Roveru sa opakuje

Land Rover zaznamenáva po modeli Evoque ďalší úspech, ktorý má na svedomí dvojica jeho väčších súrodencov. Range Rover a predovšetkým nový Range Rover Sport sa dobre predávajú v Európe, ale ešte väčší záujem je v Číne, Indii a Rusku. Pre automobilku samotnú je to logicky výborná správa, pre zákazníkov to však znamená, že si na svoj ​​exemplár musia počkať.

Nie je to tak dlho, čo sa na nový Range Rover čakalo takmer rok. Aktuálne sa na európskych trhoch čakacia doba znížila o polovicu. U Range Roveru Sport je situácia o niečo horšia, čaká sa deväť mesiacov, a to aj napriek faktu, že vo fabrike v Solihulle pracujú non-stop. Problémy údajne činí nedostatočná kapacita na výrobu motorov.

Veľmi silný dopyt je predovšetkým v Číne. Tamojší majetní zákazníci neváhajú investovať ďalšie prostriedky len kvôli tomu, aby sa dostali k novému Sportu skôr. Hovorí sa o sumách v prepočte až 60 000 eur.

V histórii modelového radu Range Rover to nie je prvýkrát, čo sa podobné informácie objavujú. Samotný Land Rover vo svojich oficiálnych materiáloch píše, že sa prvýkrát obchod na čiernom trhu s poradím objavil už v roku 1970 krátko po tom, čo bola svetu predstavená prvá generácia Range Roveru.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY