vytisknout velikost písma 60 000 eur za lepšie poradie pri kúpe. História Range Roveru sa opakuje

60 000 eur za lepšie poradie pri kúpe. História Range Roveru sa opakuje

Land Rover zaznamenáva po modeli Evoque ďalší úspech, ktorý má na svedomí dvojica jeho väčších súrodencov. Range Rover a predovšetkým nový Range Rover Sport sa dobre predávajú v Európe, ale ešte väčší záujem je v Číne, Indii a Rusku. Pre automobilku samotnú je to logicky výborná správa, pre zákazníkov to však znamená, že si na svoj ​​exemplár musia počkať.

Nie je to tak dlho, čo sa na nový Range Rover čakalo takmer rok. Aktuálne sa na európskych trhoch čakacia doba znížila o polovicu. U Range Roveru Sport je situácia o niečo horšia, čaká sa deväť mesiacov, a to aj napriek faktu, že vo fabrike v Solihulle pracujú non-stop. Problémy údajne činí nedostatočná kapacita na výrobu motorov.

Veľmi silný dopyt je predovšetkým v Číne. Tamojší majetní zákazníci neváhajú investovať ďalšie prostriedky len kvôli tomu, aby sa dostali k novému Sportu skôr. Hovorí sa o sumách v prepočte až 60 000 eur.

V histórii modelového radu Range Rover to nie je prvýkrát, čo sa podobné informácie objavujú. Samotný Land Rover vo svojich oficiálnych materiáloch píše, že sa prvýkrát obchod na čiernom trhu s poradím objavil už v roku 1970 krátko po tom, čo bola svetu predstavená prvá generácia Range Roveru.

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY