vytisknout velikost písma 5 technických riešení, ktoré má Octavia RS ako prvá Škodovka

Nová Škoda Octavia RS nie je len najrýchlejšou sériovou Octaviou všetkých čias, ale aj nositeľom niektorých technických riešení, ktoré sa pri značke Škoda objavujú vôbec prvýkrát.
5 technických riešení, ktoré má Octavia RS ako prvá Škodovka

Škoda Octavia RS ESC Sport

5. Systém ESC s režimom Sport

Elektronický stabilizačný program pomáha zachovávať jazdnú stabilitu auta tým, že pribrzďuje jednotlivé kolesá a v prípade potreby reguluje krútiaci moment motora. Najmodernejšia verzia stabilizačných systémov funguje takmer nepostrehnuteľne, ale v kritickej situácii spoľahlivo pomôže porovnať auto do smeru, ktorým je natočený volant.

Predstavy kremíkových kryštálov o stabilnej jazde sa však nemusia vždy zhodovať s predstavami vodiča.

Škoda Octavia RS systém ESC SportDSC_2075.jpg
Tri režimy ESC: Aktívny, protiprešmyk vypnutý a ESC Šport; tlačidlo na stredovej konzole

Podobne ako iné športovo orientované autá má preto nová Škoda Octavia RS systém ESC prepínateľný. V predvolenom nastavení po spustení motora funguje rovnako ako v iných Octavia. Krátkym stlačením tlačidla ESC Šport, umiestnenom vpredu pred radiacou pákou, ale môžete deaktivovať systém regulácie preklzu kolies (ASR).

K čomu je to dobré?

V návodoch na obsluhu sa väčšinou dočítate, že ku ľahšiemu vyprosteniu z hlbokého snehu. Vypnutý protiprešmyk ale všeobecne umožňuje vodičovi modulovať pretáčaniu kolies a rozbehnúť sa tak z miesta alebo vyraziť z ostrej zákruty razantnejšie, než by to dovolila obozretná elektronika. Alebo tiež zničiť pneumatiky, záleží na vás ....

Ak podržíte tlačidlo systému ESC Šport stlačené dlhšie ako tri sekundy, dôjde navyše k zvýšeniu prahových hodnôt priečneho zrýchlenia, pri ktorom stabilizácia intervenuje. Môžete si tak agresívnejšie stáčať auto do oblúka na brzdách a v zákrute účinnejšie pracovať s presunmi ťažiska prostredníctvom plynového pedálu.

Úplná deaktivácia ESC nie je v Octavii RS možná.

Predošlá KAPITOLY Ďalšia
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Leon je štvrtým najpredávanejším modelom značky Seat. Od začiatku tohto roka sa Leon predáva v modernizovanej verzii. K dlhodobému testu sme prijali verziu FR s motorom 1.4 ACT. Technickým bodom záujmu je dvojvalcový uzatvárací systém s čiastočným zaťažením.

22. 9. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi Q7 slúži dobre, ale len veľkorysému majiteľovi

Test jazdenky: Audi Q7

Veľké prémiové SUV, aj keď je ojazdené, si môže dovoliť len naozaj veľkorysý záujemca s takmer bezodným rozpočtom.

20. 9. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Dlhodobo testovaný model Peugeot 2008 zvládne čiastočné ovládanie hlasom a pripojenie na internet. Pripravené aplikácie spoločnosti Peugeot na Slovensku nefungujú. Váš telefón má vždy prednosť, takže hovor vám zakryje parkovaciu kameru aj navigáciu. Ovládanie s minimom tlačidiel je veľmi šikovné. Všetky bežné funkcie obslúžite z volantu.

18. 9. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY