vytisknout velikost písma 5 technických riešení, ktoré má Octavia RS ako prvá Škodovka

Nová Škoda Octavia RS nie je len najrýchlejšou sériovou Octaviou všetkých čias, ale aj nositeľom niektorých technických riešení, ktoré sa pri značke Škoda objavujú vôbec prvýkrát.
5 technických riešení, ktoré má Octavia RS ako prvá Škodovka

Škoda Octavia RS ESC Sport

5. Systém ESC s režimom Sport

Elektronický stabilizačný program pomáha zachovávať jazdnú stabilitu auta tým, že pribrzďuje jednotlivé kolesá a v prípade potreby reguluje krútiaci moment motora. Najmodernejšia verzia stabilizačných systémov funguje takmer nepostrehnuteľne, ale v kritickej situácii spoľahlivo pomôže porovnať auto do smeru, ktorým je natočený volant.

Predstavy kremíkových kryštálov o stabilnej jazde sa však nemusia vždy zhodovať s predstavami vodiča.

Škoda Octavia RS systém ESC SportDSC_2075.jpg
Tri režimy ESC: Aktívny, protiprešmyk vypnutý a ESC Šport; tlačidlo na stredovej konzole

Podobne ako iné športovo orientované autá má preto nová Škoda Octavia RS systém ESC prepínateľný. V predvolenom nastavení po spustení motora funguje rovnako ako v iných Octavia. Krátkym stlačením tlačidla ESC Šport, umiestnenom vpredu pred radiacou pákou, ale môžete deaktivovať systém regulácie preklzu kolies (ASR).

K čomu je to dobré?

V návodoch na obsluhu sa väčšinou dočítate, že ku ľahšiemu vyprosteniu z hlbokého snehu. Vypnutý protiprešmyk ale všeobecne umožňuje vodičovi modulovať pretáčaniu kolies a rozbehnúť sa tak z miesta alebo vyraziť z ostrej zákruty razantnejšie, než by to dovolila obozretná elektronika. Alebo tiež zničiť pneumatiky, záleží na vás ....

Ak podržíte tlačidlo systému ESC Šport stlačené dlhšie ako tri sekundy, dôjde navyše k zvýšeniu prahových hodnôt priečneho zrýchlenia, pri ktorom stabilizácia intervenuje. Môžete si tak agresívnejšie stáčať auto do oblúka na brzdách a v zákrute účinnejšie pracovať s presunmi ťažiska prostredníctvom plynového pedálu.

Úplná deaktivácia ESC nie je v Octavii RS možná.

Predošlá KAPITOLY Ďalšia
Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY