vytisknout velikost písma 5 technických riešení, ktoré má Octavia RS ako prvá Škodovka

Nová Škoda Octavia RS nie je len najrýchlejšou sériovou Octaviou všetkých čias, ale aj nositeľom niektorých technických riešení, ktoré sa pri značke Škoda objavujú vôbec prvýkrát.
5 technických riešení, ktoré má Octavia RS ako prvá Škodovka

Škoda Octavia RS ESC Sport

5. Systém ESC s režimom Sport

Elektronický stabilizačný program pomáha zachovávať jazdnú stabilitu auta tým, že pribrzďuje jednotlivé kolesá a v prípade potreby reguluje krútiaci moment motora. Najmodernejšia verzia stabilizačných systémov funguje takmer nepostrehnuteľne, ale v kritickej situácii spoľahlivo pomôže porovnať auto do smeru, ktorým je natočený volant.

Predstavy kremíkových kryštálov o stabilnej jazde sa však nemusia vždy zhodovať s predstavami vodiča.

Škoda Octavia RS systém ESC SportDSC_2075.jpg
Tri režimy ESC: Aktívny, protiprešmyk vypnutý a ESC Šport; tlačidlo na stredovej konzole

Podobne ako iné športovo orientované autá má preto nová Škoda Octavia RS systém ESC prepínateľný. V predvolenom nastavení po spustení motora funguje rovnako ako v iných Octavia. Krátkym stlačením tlačidla ESC Šport, umiestnenom vpredu pred radiacou pákou, ale môžete deaktivovať systém regulácie preklzu kolies (ASR).

K čomu je to dobré?

V návodoch na obsluhu sa väčšinou dočítate, že ku ľahšiemu vyprosteniu z hlbokého snehu. Vypnutý protiprešmyk ale všeobecne umožňuje vodičovi modulovať pretáčaniu kolies a rozbehnúť sa tak z miesta alebo vyraziť z ostrej zákruty razantnejšie, než by to dovolila obozretná elektronika. Alebo tiež zničiť pneumatiky, záleží na vás ....

Ak podržíte tlačidlo systému ESC Šport stlačené dlhšie ako tri sekundy, dôjde navyše k zvýšeniu prahových hodnôt priečneho zrýchlenia, pri ktorom stabilizácia intervenuje. Môžete si tak agresívnejšie stáčať auto do oblúka na brzdách a v zákrute účinnejšie pracovať s presunmi ťažiska prostredníctvom plynového pedálu.

Úplná deaktivácia ESC nie je v Octavii RS možná.

Predošlá KAPITOLY Ďalšia
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY