vytisknout velikost písma 5 technických riešení, ktoré má Octavia RS ako prvá Škodovka

Nová Škoda Octavia RS nie je len najrýchlejšou sériovou Octaviou všetkých čias, ale aj nositeľom niektorých technických riešení, ktoré sa pri značke Škoda objavujú vôbec prvýkrát.
5 technických riešení, ktoré má Octavia RS ako prvá Škodovka

Škoda Octavia RS ESC Sport

5. Systém ESC s režimom Sport

Elektronický stabilizačný program pomáha zachovávať jazdnú stabilitu auta tým, že pribrzďuje jednotlivé kolesá a v prípade potreby reguluje krútiaci moment motora. Najmodernejšia verzia stabilizačných systémov funguje takmer nepostrehnuteľne, ale v kritickej situácii spoľahlivo pomôže porovnať auto do smeru, ktorým je natočený volant.

Predstavy kremíkových kryštálov o stabilnej jazde sa však nemusia vždy zhodovať s predstavami vodiča.

Škoda Octavia RS systém ESC SportDSC_2075.jpg
Tri režimy ESC: Aktívny, protiprešmyk vypnutý a ESC Šport; tlačidlo na stredovej konzole

Podobne ako iné športovo orientované autá má preto nová Škoda Octavia RS systém ESC prepínateľný. V predvolenom nastavení po spustení motora funguje rovnako ako v iných Octavia. Krátkym stlačením tlačidla ESC Šport, umiestnenom vpredu pred radiacou pákou, ale môžete deaktivovať systém regulácie preklzu kolies (ASR).

K čomu je to dobré?

V návodoch na obsluhu sa väčšinou dočítate, že ku ľahšiemu vyprosteniu z hlbokého snehu. Vypnutý protiprešmyk ale všeobecne umožňuje vodičovi modulovať pretáčaniu kolies a rozbehnúť sa tak z miesta alebo vyraziť z ostrej zákruty razantnejšie, než by to dovolila obozretná elektronika. Alebo tiež zničiť pneumatiky, záleží na vás ....

Ak podržíte tlačidlo systému ESC Šport stlačené dlhšie ako tri sekundy, dôjde navyše k zvýšeniu prahových hodnôt priečneho zrýchlenia, pri ktorom stabilizácia intervenuje. Môžete si tak agresívnejšie stáčať auto do oblúka na brzdách a v zákrute účinnejšie pracovať s presunmi ťažiska prostredníctvom plynového pedálu.

Úplná deaktivácia ESC nie je v Octavii RS možná.

Predošlá KAPITOLY Ďalšia
Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY