vytisknout velikost písma 5 technických riešení, ktoré má Octavia RS ako prvá Škodovka

Nová Škoda Octavia RS nie je len najrýchlejšou sériovou Octaviou všetkých čias, ale aj nositeľom niektorých technických riešení, ktoré sa pri značke Škoda objavujú vôbec prvýkrát.
5 technických riešení, ktoré má Octavia RS ako prvá Škodovka

Škoda Octavia RS ESC Sport

5. Systém ESC s režimom Sport

Elektronický stabilizačný program pomáha zachovávať jazdnú stabilitu auta tým, že pribrzďuje jednotlivé kolesá a v prípade potreby reguluje krútiaci moment motora. Najmodernejšia verzia stabilizačných systémov funguje takmer nepostrehnuteľne, ale v kritickej situácii spoľahlivo pomôže porovnať auto do smeru, ktorým je natočený volant.

Predstavy kremíkových kryštálov o stabilnej jazde sa však nemusia vždy zhodovať s predstavami vodiča.

Škoda Octavia RS systém ESC SportDSC_2075.jpg
Tri režimy ESC: Aktívny, protiprešmyk vypnutý a ESC Šport; tlačidlo na stredovej konzole

Podobne ako iné športovo orientované autá má preto nová Škoda Octavia RS systém ESC prepínateľný. V predvolenom nastavení po spustení motora funguje rovnako ako v iných Octavia. Krátkym stlačením tlačidla ESC Šport, umiestnenom vpredu pred radiacou pákou, ale môžete deaktivovať systém regulácie preklzu kolies (ASR).

K čomu je to dobré?

V návodoch na obsluhu sa väčšinou dočítate, že ku ľahšiemu vyprosteniu z hlbokého snehu. Vypnutý protiprešmyk ale všeobecne umožňuje vodičovi modulovať pretáčaniu kolies a rozbehnúť sa tak z miesta alebo vyraziť z ostrej zákruty razantnejšie, než by to dovolila obozretná elektronika. Alebo tiež zničiť pneumatiky, záleží na vás ....

Ak podržíte tlačidlo systému ESC Šport stlačené dlhšie ako tri sekundy, dôjde navyše k zvýšeniu prahových hodnôt priečneho zrýchlenia, pri ktorom stabilizácia intervenuje. Môžete si tak agresívnejšie stáčať auto do oblúka na brzdách a v zákrute účinnejšie pracovať s presunmi ťažiska prostredníctvom plynového pedálu.

Úplná deaktivácia ESC nie je v Octavii RS možná.

Predošlá KAPITOLY Ďalšia
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Takéto jednoduché a charakterné BMW už nebudú, takže ak máte niečo okolo 10-tisíc eur na roadster a Mazda MX-5 je na vás moc slabá, asi nemáte čo riešiť.

17. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY