vytisknout velikost písma 24 h Le Mans: Porsche 919 Hybrid vďaka rekordu okruhu ovládlo kvalifikáciu

24 h Le Mans: Porsche 919 Hybrid vďaka rekordu okruhu ovládlo kvalifikáciu

Zajtra o tretej hodine popoludní štartujú slávne vytrvalostné preteky na 24 h v Le Mans. Kvalifikáciu ovládla automobilka Porsche sa Spacial 919 Hybrid, ktorý pôjde v najvyššej kategórii LMP1.

Najrýchlejšieho času dosiahol Švajčiar Neel Jani, továrenský jazdec Porsche. S časom 3:16,887 prekonal aj skorší rekord súčasnej konfigurácie trati, ktorý zajazdil v roku 2008 Stéphane Sarrazin so špeciálom Peugeot.

Najrýchlejší čas v kvalifikácii (3:13,9) v Le Mans vôbec zajazdil Pedro Rodríguez v roku 1971 s vozidlom Porsche 917. Vtedy ale ešte neboli na rovinke Mulsanne šikany a aj konfigurácie cieľovej časti okruhu vyzerala inak.

Porsche 919 Hybrid tak odštartuje do pretekov z prvých troch miest. Nasledujú tri vozidlá Audi a dve Toyoty, špeciály Nissan GT-R LM s pohonom predných kolies sa prepadli v poradí aj medzi vozidlá kategórie LMP2.

Závod na 24 h Le Mans môžete sledovať aj online naživo priamo na stránkach autoklubu. K dispozícii je za desať eur na stiahnutie taktiež aplikácia, ktorá umožňuje sledovanie napríklad detailnej telemetrie a kvalitnejšieho obrazu bez reklám.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY