vytisknout velikost písma 21 dôkazov, že zaparkovať ako človek je niekedy náročné

21 dôkazov, že zaparkovať ako človek je niekedy náročné

Zaparkovať presne podľa predpisov, zdravého rozumu a zásad slušnosti nie je vždy ľahké. Najmä v centrách miest alebo na veľkých sídliskách s beznádejne poddimenzovaných parkovacou infraštruktúrou sú vodiči často nútení uchyľovať sa ku kompromisom voči legislatíve i vlastnému svedomiu.

Existuje ale aj vyšší level zlého parkovania. V ňom nejde len o to, aby auto bolo nejako odstavené. To je možno dokonca podružný dôvod. Hlavné je nastaviť ostatným zrkadlo ich zbabelosti a dať najavo odvahu stanoviť vlastné pravidlá hry. Tak nejako musia uvažovať ľudia, ktorým sa zdá spoločensky vhodné zaparkovať naprieč cez dve miesta pre invalidov.

Potom je tu parkovanie z kategórie "Nemám čas". Vodiči poverení vyšším poslaním jednoducho zastavia čo najbližšie k dverám, do ktorých sa potrebujú dostať, a neriešia, či pritom zablokujú prechod alebo jazdný pruh.

A samozrejme medzi nami jazdia aj slobodomyseľní jedinci, ktorí sa pri voľbe miesta a uhla státia nenechávajú zväzovať neurotickou konvenciou vodorovného značenia.

Fotografie, ktoré ste videli v galérii, pochádzajú od našich čitateľov z ČR a SR.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY