vytisknout velikost písma 21 dôkazov, že zaparkovať ako človek je niekedy náročné

21 dôkazov, že zaparkovať ako človek je niekedy náročné

Zaparkovať presne podľa predpisov, zdravého rozumu a zásad slušnosti nie je vždy ľahké. Najmä v centrách miest alebo na veľkých sídliskách s beznádejne poddimenzovaných parkovacou infraštruktúrou sú vodiči často nútení uchyľovať sa ku kompromisom voči legislatíve i vlastnému svedomiu.

Existuje ale aj vyšší level zlého parkovania. V ňom nejde len o to, aby auto bolo nejako odstavené. To je možno dokonca podružný dôvod. Hlavné je nastaviť ostatným zrkadlo ich zbabelosti a dať najavo odvahu stanoviť vlastné pravidlá hry. Tak nejako musia uvažovať ľudia, ktorým sa zdá spoločensky vhodné zaparkovať naprieč cez dve miesta pre invalidov.

Potom je tu parkovanie z kategórie "Nemám čas". Vodiči poverení vyšším poslaním jednoducho zastavia čo najbližšie k dverám, do ktorých sa potrebujú dostať, a neriešia, či pritom zablokujú prechod alebo jazdný pruh.

A samozrejme medzi nami jazdia aj slobodomyseľní jedinci, ktorí sa pri voľbe miesta a uhla státia nenechávajú zväzovať neurotickou konvenciou vodorovného značenia.

Fotografie, ktoré ste videli v galérii, pochádzajú od našich čitateľov z ČR a SR.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY