vytisknout velikost písma 10 tisíc eur ako bonus na nákup elektromobilu? Vitajte vo Francúzsku

10 tisíc eur ako bonus na nákup elektromobilu? Vitajte vo Francúzsku

Francúzsko by sa malo stať krajinou elektromobilov. Teda aspoň taká je predstava tamojšej ministerky pre životné prostredie a energetiku Ségolène Royal. Tá by chcela zvýšiť podporu na nákup elektrického automobilu až do výšky 10 000 eur. Zároveň má byť do roku 2030 vo Francúzsku k dispozícii sedem miliónov dobíjacích staníc. A aby toho nebolo málo, elektromobily by mali získať ďalšie výhody.

V súčasnosti máte vo Francúzsku možnosť získať pri nákupe ekologicky šetrného automobilu bonus 6300 eur. Návrh zákona z dielne Ségolène Royal ale počíta so zvýšením až na 10 000 eur. Nie všetci však na takúto sumu dosiahnu.

Jednou podmienkou by mohla byť situácia, keď kupujúci vlastní dieselové vozidlo staršie ako X rokov, ktorý vymení za elektromobil. Počíta sa tiež s domácnosťami s nízkym príjmom alebo by pripadalo do úvahy vytiahnuť vyšší bonus na oblasti s nízkou kvalitou ovzdušia.

Nápad to je iste zaujímavý, ale pomerne absurdný, minimálne pre tuzemských zákazníkov. Predstava, že si niekto nechá zošrotovať dieselový automobil, ktorý si kúpil kvôli nízkej spotrebe a zaujímavému dojazdu, aby ho vymenil v najlepšom prípade za elektrický Golf (alebo trebárs vozítko typu Peugeotu iOn) s dojazdom maximálne 190 km, je prinajmenšom veľmi optimistický.

Ako veľmi optimistický odhad je označovaná tiež vízia siedmich miliónov dobíjacích miest do roku 2015. V súčasnosti vo Francúzsku totiž nájdete približne 3300 dobíjacích staníc. Aby potom súčasní majitelia vozidiel s konvenčným spaľovacím motorom mali ešte väčšiu radosť, získajú elektrické autá výhodu v podobe možnosti používať autobusové pruhy.

Uvidíme, čo z toho všetkého nakoniec bude prevedené do reality a dúfajme, že sa podobné nápady nedostanú aj do našich končín.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY