vytisknout velikost písma 10 tisíc eur ako bonus na nákup elektromobilu? Vitajte vo Francúzsku

10 tisíc eur ako bonus na nákup elektromobilu? Vitajte vo Francúzsku

Francúzsko by sa malo stať krajinou elektromobilov. Teda aspoň taká je predstava tamojšej ministerky pre životné prostredie a energetiku Ségolène Royal. Tá by chcela zvýšiť podporu na nákup elektrického automobilu až do výšky 10 000 eur. Zároveň má byť do roku 2030 vo Francúzsku k dispozícii sedem miliónov dobíjacích staníc. A aby toho nebolo málo, elektromobily by mali získať ďalšie výhody.

V súčasnosti máte vo Francúzsku možnosť získať pri nákupe ekologicky šetrného automobilu bonus 6300 eur. Návrh zákona z dielne Ségolène Royal ale počíta so zvýšením až na 10 000 eur. Nie všetci však na takúto sumu dosiahnu.

Jednou podmienkou by mohla byť situácia, keď kupujúci vlastní dieselové vozidlo staršie ako X rokov, ktorý vymení za elektromobil. Počíta sa tiež s domácnosťami s nízkym príjmom alebo by pripadalo do úvahy vytiahnuť vyšší bonus na oblasti s nízkou kvalitou ovzdušia.

Nápad to je iste zaujímavý, ale pomerne absurdný, minimálne pre tuzemských zákazníkov. Predstava, že si niekto nechá zošrotovať dieselový automobil, ktorý si kúpil kvôli nízkej spotrebe a zaujímavému dojazdu, aby ho vymenil v najlepšom prípade za elektrický Golf (alebo trebárs vozítko typu Peugeotu iOn) s dojazdom maximálne 190 km, je prinajmenšom veľmi optimistický.

Ako veľmi optimistický odhad je označovaná tiež vízia siedmich miliónov dobíjacích miest do roku 2015. V súčasnosti vo Francúzsku totiž nájdete približne 3300 dobíjacích staníc. Aby potom súčasní majitelia vozidiel s konvenčným spaľovacím motorom mali ešte väčšiu radosť, získajú elektrické autá výhodu v podobe možnosti používať autobusové pruhy.

Uvidíme, čo z toho všetkého nakoniec bude prevedené do reality a dúfajme, že sa podobné nápady nedostanú aj do našich končín.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY