vytisknout velikost písma 10 tisíc eur ako bonus na nákup elektromobilu? Vitajte vo Francúzsku

10 tisíc eur ako bonus na nákup elektromobilu? Vitajte vo Francúzsku

Francúzsko by sa malo stať krajinou elektromobilov. Teda aspoň taká je predstava tamojšej ministerky pre životné prostredie a energetiku Ségolène Royal. Tá by chcela zvýšiť podporu na nákup elektrického automobilu až do výšky 10 000 eur. Zároveň má byť do roku 2030 vo Francúzsku k dispozícii sedem miliónov dobíjacích staníc. A aby toho nebolo málo, elektromobily by mali získať ďalšie výhody.

V súčasnosti máte vo Francúzsku možnosť získať pri nákupe ekologicky šetrného automobilu bonus 6300 eur. Návrh zákona z dielne Ségolène Royal ale počíta so zvýšením až na 10 000 eur. Nie všetci však na takúto sumu dosiahnu.

Jednou podmienkou by mohla byť situácia, keď kupujúci vlastní dieselové vozidlo staršie ako X rokov, ktorý vymení za elektromobil. Počíta sa tiež s domácnosťami s nízkym príjmom alebo by pripadalo do úvahy vytiahnuť vyšší bonus na oblasti s nízkou kvalitou ovzdušia.

Nápad to je iste zaujímavý, ale pomerne absurdný, minimálne pre tuzemských zákazníkov. Predstava, že si niekto nechá zošrotovať dieselový automobil, ktorý si kúpil kvôli nízkej spotrebe a zaujímavému dojazdu, aby ho vymenil v najlepšom prípade za elektrický Golf (alebo trebárs vozítko typu Peugeotu iOn) s dojazdom maximálne 190 km, je prinajmenšom veľmi optimistický.

Ako veľmi optimistický odhad je označovaná tiež vízia siedmich miliónov dobíjacích miest do roku 2015. V súčasnosti vo Francúzsku totiž nájdete približne 3300 dobíjacích staníc. Aby potom súčasní majitelia vozidiel s konvenčným spaľovacím motorom mali ešte väčšiu radosť, získajú elektrické autá výhodu v podobe možnosti používať autobusové pruhy.

Uvidíme, čo z toho všetkého nakoniec bude prevedené do reality a dúfajme, že sa podobné nápady nedostanú aj do našich končín.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY