vytisknout velikost písma 10 relatívne lacných áut, na ktorých kúpe nemôžete prerobiť

Hovorí sa, že nákup auta je tá najhoršia investícia v živote. Napriek tomu možno nájsť vozidlá, ktoré už na hodnote prakticky nestrácajú.
10 relatívne lacných áut, na ktorých kúpe nemôžete prerobiť
Zoznam kapitol
  1. Kapitola 1
  2. Kapitola 2
  3. Fotogalerie

Prísť na aukciu a preplatit päťdesiatimi miliónmi dolárov najvyššiu ponuku za Ferrari 250 GTO vie každý nechutne bohatý miliardár. Avšak kúpiť pomerne obyčajné a relatívne lacné auto, ktoré nestratí na hodnote, chce trochu odvahy a predovšetkým talent na investičné špekulácie.

Dopyt po praktických rodinných autách s dieselovým motorom odsúdila na samé dno ponuky jazdeniek vozidlá, ktoré sú síce zaujímavé, ale z pohľadu masy zákazníkov buď nepraktické, štatisticky nespoľahlivé, alebo proste len zbytočne rozožraté. A práve také auto si musíte kúpiť, ak nechcete prerobiť a zároveň si chcete svoju investíciu užiť.

Špekulácie ohľadom vývoja hodnoty automobilov sú veľmi ošemetné, pokiaľ sa nebavíme o exkluzívnych špecialitách ako je Ferrari Enzo. Napriek tomu máme pár tipov na pomerne obyčajné autá, ktoré by sa mohli odraziť od súčasného cenového dna a začať svojmu majiteľovi zarábať peniaze, aspoň pomaly.

Alfa Romeo Spider a GTV

Alfa Romeo tento Spider (a príbuzné kupé GTV) vyrábala v rokoch 1993 až 2004. Navrhol ho Enrico Fumia a aj keď to nie je kto vie ako zázračné auto čo sa týka jazdných vlastností (a už vôbec nie mechanickej spoľahlivosti, najmä v prípade motora 2.0 TwinSpark), proste je to zaujímavá Alfa Romeo.

Navyše sa hovorí, že správnym automobilovým nadšencom sa stanete až vtedy, keď si kúpite Alfu Romeo. Ceny sa dnes pohybujú okolo 1 500 eur a pochybujeme, že budú niekedy nižšie. Ak toto auto kúpite a udržíte v originálnom stave, nemôže už na cene nič stratiť.

Audi TT

Prvá generácia Audi TT sa vyrábala medzi rokmi 1998 a 2006. Na svoju dobu sa jednalo o veľmi odvážne auto, aspoň teda na pomery silne konzervatívneho Audi. Dokonca bolo tak odvážne, že ho ľudia ani nevedeli riadiť a jeho nepredvídateľnú ovládateľnosť vo vysokých rýchlostiach kritizoval aj Walter Röhrl. Audi potom muselo na auto nalepiť trochu nevzhľadný spojler a dovybaviť ho systémom ESP.

Dnes ho kúpite za menej ako 3 tisíc eur a má jednu nespornú výhodu. Je to totiž celkom spoľahlivé a kvalitné auto, ktoré by si svoju hodnotu mohlo udržať. Navyše je celkom rýchle a celkom slušne jazdí. Hoci je najlepšou voľbou preplňovaný štvorvalec 1.8 Turbo, šesťvalec 3,2 l sa ako prvé sériové auto v histórii predávalo s automatickou dvojspojkovou prevodovkou DSG. Rovnako ale chcite radšej štvorvalec s manuálom.

BMW 750i E32

Vlastníctvo dvanásťvalca je v dnešnej downsizovanej dobe otázka princípu. BMW radu 7 generácie E32 nie je najvzácnejšie auto. Nie je ani najkrajšie a nedá sa povedať, že aj najrýchlejšie. V skutočnosti je to len obyčajná stará limuzína s trochu pochybným veksláckym imidžom.

Zmysel tak dáva skutočne len s dvanásťvalcom, a nie len preto, že sa jedná o prvé povojnové nemeckej auto, ktoré sa k nemu vrátilo. Je to skvelý motor, pomerne spoľahlivý a i na dnešné pomery silný a charakterný. Kúpite ho už za nejakých 2 500 eur a lacnejšie dnes prakticky spoľahlivý dvanásťvalec nezoženiete.

Fiat Coupé

Tento Fiat navrhol kontroverzný dizajnér Chris Bangle a automobilka ich medzi rokmi 1993 a 2000 vyrobila vyše 72 000 kusov. Nie je to teda žiadna rarita, navyše je to pomerne nespoľahlivé a notoricky neposlušné auto. Lenže je zaujímavé, nejazdí zle a predovšetkým ich prežíva v originálnom stave veľmi málo.

Fiat Coupé je totiž, bohužiaľ, obľúbeným cieľom samozvaných garážových tunerov, čo je pre každé auto pohroma porovnateľná s inváziou kobyliek. Ak nejaký kúpite, a to môžete už za nejakých tisíc eur, snažte sa ho udržať v originálnom stave. Bude veľmi cenené a žiadané.

Mazda MX-5

Malá otvorená Mazda je historicky najpredávanejší roadster všetkých čias. Niekomu možno tiež nesadne jej "štvorpercentný" imidž a na niekoho bude možno príliš slabá. Lenže v tom je práve jej čaro, je to bez diskusie jedno z najsurovejších športových áut, ktoré si môžete kúpiť.

Na svete ich je ešte celkom dosť, ale počet áut v originálnom stave začína povážlivo klesať. Kúpte si túto klasickú "mrkačku" teraz hneď, kým je pomerne lacná. Teraz vám stačí nejakých 3 tisíc eur na zachovalý kus, ale dopyt po origináli už začína pomaly prevyšovať ponuku.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY