vytisknout velikost písma 10 najväčších zvolávacích akcií v dejinách USA

Americký úrad National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) predstavil rebríček desiatky najrozsiahlejších preventívnych zvolávacích akcií.
10 najväčších zvolávacích akcií v dejinách USA

Svoje autá z preventívnych dôvodov do servisov čas od času zvolávajú všetky automobilky. Dôvodom je potenciálne riziko nejakej poruchy, ktorá môže byť marginálna (napr. odlepovanie varovných nálepiek), ale tiež kardinálna a priamo ohrozujúca bezpečnosť cestnej premávky. Magazín Automotive News s využitím údajov NHTSA zostavil rebríček tých zvolávacích akcií, ktoré postihli najväčší počet automobilov.

Do úvahy boli brané dáta po roku 2000, kedy v USA zvolávacie akcie upravil zákon do podoby známej dodnes. Nasleduje stručný rebríček, a začnime od konca.

10. General Motors

Rok 2003, 1,8 milióna minivanov, pick-upov a SUV z polovice deväťdesiatych rokov

9. Toyota

Rok 2010, 2,2 mil. vozidiel kvôli podozreniu na samovoľné zrýchlovanie

8. Chrysler

Rok 2004, 2,3 mil. vozidel

7. Toyota

Rok 2012, 2,5 mil. vozidiel radu Corolla a Camry, spínač spúšťania okna mohol spôsobiť požiar

6. Ford

Rok 2007, 3,6 mil. vozidiel, vadný ovládač tempomatu

5. General Motors

Rok 2004, 3,7 mil. vozidiel Chevrolet Silverado a Avalanche a GMC Sierra

4. Toyota

Rok 2009, 4,4 mil. vozidiel v legendárnom prípade samovoľného zrýchlovania

3. Ford

Rok 2005, 4,5 mil. vozidiel, rôzné modely z roku 1994, ovládač tempomatu mohol spôsobiť požiar

2. Ford

Rok 2009, 4,5 mil. vozidiel, rovnaký dôvod

1. Ford

Rok 2001, 13 mil. vozidiel SUV a pick-upov z rokov 1991 až 2001, legendárny problém s pneumatikami Firestone

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY