vytisknout velikost písma 10 najlepších motorov roka podľa Ward's: Ako to vidia Američania

Americký magazín Ward's Auto každoročne zostavuje rebríček najlepších motorov roku. Tomu aktuálnemu dominujú preplňované agregáty.
10 najlepších motorov roka podľa Ward

Osmička redaktorov vybrala finalistov zo 44 nominovaných. Osem agregátov má priamy vstrek a tri sú turbodiesely. Z minulého poradia sa tento rok do konečnej desiatky dostali iba dvaja! Za rok 2013 sa tam objavilo päť štvorvalcov, aktuálne tiež len dva. Výsledky vyhlásil magazín Wards 's Auto oficiálne bez poradia.

Nominované jednotky sa musia začať v USA predávať najneskôr v prvom štvrťroku budúceho roka, aby mohli byť vybrané. Vo všetkých prípadoch bol hodnotený výkon, krútiaci moment, spotreba a charakteristika chodu. Auto tiež nesmie stáť viac ako 60-tisíc dolárov, čo spĺňa aj Chevrolet Corvette.

Aktuálny ročník je dvadsiaty v poradí, takže anketa má dlhšiu históriu ako napríklad európsky Motor roka (Engine Of The Year). Ceny víťazom budú odovzdané 15. januára na autosalóne v Detroite.

10. Volkswagen 1.8 TSI EA888 (Jetta)

Preplňovaný radový štvorvalec Volkswagenu s rozvodom DOHC, ktorý sa montuje okrem iného do v USA obľúbeného sedanu Jetta, je veľmi úsporný. Veď v kombinácii v teste spálil 7,8 l benzínu na 100 km, na diaľnici podľa oficiálnych čísiel EPA potom len 6,5 l. Za morom je aj Jetta vôbec najlacnejším modelom výrobcu z Wolfsburgu.

Volkswagen-Jetta_GLI_2012_1600x1200_wallpaper_01.jpgVolkswagen-Jetta_GLI_2012_1600x1200_wallpaper_02.jpgEA888-cutaway-Medium.jpg
Americká Jetta a motor 1.8 TSI, ktorý poznáme aj z európskych modelov skupiny VW

Pripomeňme, že v USA má VW továreň v meste Chattanooga (Tennessee). Ľudia z Ward 's sa rozplývali aj nad šesťstupňovým automatom Tiptronic, ktorý s usadlým sedanom celkom slušne cvičí v športovom režime. Motor pochádza z novej rady EA888.

Pokračujte na ďalšiu kapitolu:

Predošlá KAPITOLY Ďalšia
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY