vytisknout velikost písma 10 lákavých ojazdených áut, ktoré si ale radšej nikdy nekupujte

Niektoré veľmi zlé jazdenky sa maskujú v solídnom kabáte. Vybrali sme desiatku tých, ktorým je z rôznych dôvodov lepšie sa úplne vyhnúť.
10 lákavých ojazdených áut, ktoré si ale radšej nikdy nekupujte
Zoznam kapitol
  1. Audi A6, BMW X6, Citroën C5
  2. Dacia Duster, Opel Astra, Peugeot 508, Renault Laguna
  3. Škoda Fabia, Toyota Avensis, Volkswagen Passat

Môžete o tom písať stále dookola, môžete o tom s ľuďmi hovoriť, ale oni potom rovnako vidia svoje vysnívané ojazdené auto (hlavne v prevedení diesel kombi) za neuveriteľne nízku cenu a rozbijú prasiatko.

Samozrejme by sme sti to mohli zjednodušiť a poskladať do dnešného článku všetky tie Alfy Romeo, Fiaty, Citroëny a Renaulty zo spodných priečok tabuliek spoľahlivosti. Nás ale zaujíma situácia, keď má auto tú prémiovú značku, tú dobrú povesť, ale zlý konkrétny motor.

Práve pohonná jednotka je dnes úplne kľúčovou záležitosťou, ktorej prípadná porucha môže byť fatálna. Cena následnej opravy ľahko prekročí cenu celého ojazdeného auta. Detaily vždy nejako poriešíte, napríklad aj z druhovýrobních či zástupných dielov, ale motor len tak nevymeníte. Takže ktorým autám sa radšej vyhnúť úplne a nič neriskovať?

Audi A6 2.5 TDI

Audi A6 (C5) vyrábané v rokoch 1997 až 2005 patrí stále medzi pomerne obľúbené jazdenky, predovšetkým verzia Avant alebo polotérenny Allroad. Akokoľvek je to v základe celkom solídne auto, má pomerne zásadný problém - doslova brutálne nájazdy kilometrov. Dnes sotva zoženiete pekné auto, ktoré by malo zároveň najazdené pod 300 000 km. To snáď možno povedať len o verziách S6 a RS6.

Audi-A6_Avant_1998_1600x1200_wallpaper_07.jpgAudi-allroad_quattro_2.5_TDI_2000_1600x1200_wallpaper_07.jpgAudi-allroad_quattro_2.5_TDI_2000_1600x1200_wallpaper_0f.jpgDnes ťažko nájdete naftové Audi A6 (C5), ktoré by za sebou malo rozumný kilometrový nájazd. Autá už tiež prechádzajú rukami majiteľov, ktorí nemajú na ich starostlivú údržbu

Najväčšie porcie majú za sebou obľúbené turbodiesely. Štvorvalec 1.9 TDI ešte ujde, ale najväčším strašiakom je motorizácia 2.5 TDI V6, najmä kombinovaná s variátorovou prevodovkou Multitronic pri predokolke. Motor 2.5 TDI trpí na pomerne rýchle opotrebovanie vačkových hriadeľov, čo ide na vrub po prvé konštrukčným nedostatkom a po druhé hlavne oddalovaným výmenám oleja.

Ľudia na týchto autách šetria a dnes ťažko nájdete udržiavaný a starostlivosťou zahrnutý kus. U najväčšieho turbodiesela v ponuke tiež hnevá drahé vstrekovanie. Generálka motora môže vyjsť pokojne na 1 500 eur. Berte radšej motor 1.9 TDI alebo niektorý z benzínových motorov. Pozor tiež na koróziu.

BMW X6 xDrive50i

Automobilka BMW sa poslednou dobou nemôže pochváliť tak nepriestrelnou spoľahlivosťou svojich produktov, ako tomu bolo predtým. Pričom problémy s komplikovanou elektronikou sa dajú riešiť a na štrajkujúci systém iDrive si už majitelia zvykli, nemôžu sa bohužiaľ poslednou dobou oprieť ani o spoľahlivosť a odolnosť pohonných jednotiek. Napríklad dvojlitrový turbodiesel patril na prelome desaťročia k nejproblémovejším jednotkám.

BMW-X6_2009_1600x1200_wallpaper_03.jpgBMW-X6_2009_1600x1200_wallpaper_66.jpgBMW-X6_2009_1600x1200_wallpaper_4a.jpg
Cedulka xDrive50i znamená problém pre niekoho, kto toto auto kúpi ako ojazdené bez potrebného rozpočtu. Cena hnevajúcich motorov spadne proti dieselom omnoho rýchlejšie

Ak by sme ale mali vybrať jedno auto, ktoré je z ponuky BMW naozaj najhoršie ojazdené auto, je to model X6 s motorom V8 4.4 bi-turbo. Po prvé sa samotná X6 nemôže pochváliť ktovieakou spoľahlivosťou a kvalitou, jazdí meravo a nie je tak praktická ako napríklad X5. Po druhé je motor N63B44 snáď najhoršia pohonná jednotka, akú kedy v BMW vyrobili.

Motor sa prehrieva a v dvoch turbách umiestnených uprostred motora sa doslova zapeká olej. Navyše odchádzajú rozvody, valce príchádzajú o kompresiu a rýchlo degradujúce olejová náplň stojí za celkovým nadmerným opotrebením motora po relatívne malých kilometrových nájazdoch.

Odchádzajú aj variátory časovania ventilov. Pred touto X6 ale varujeme najmä preto, že to pravdepodobne bude prvá X6, ktorá sa kvôli svojim veľmi drahým problémom dostane v bazároch pod magickú hranicu 11-tisíc eur. Pomerne spoľahlivý turbodiesel 3,0 l si cenu bude držať výrazne lepšie.

Citroën C5 1.6 HDI

Aktuálny Citroën C5 je posledný model s populárnym hydropneumatickým podvozkom a medzi fanúšikmi značky patrí k veľmi vyhľadávaným modelom. Bohužiaľ sa ale Citroën nemôže pochváliť spoľahlivou elektronikou, problémom je aj dosť kolísavá kvalita spracovania. Na to si už ale zákazníci nejako zvykli, ojazdený Citroën je vždy tak trochu stávka do lotérie. Lenže v prípade C5 sa najväčší strašiak ukrýva pod kapotou.

Citroen-C5_Estate_2008_1600x1200_wallpaper_01.jpgCitroen-C5_2008_1600x1200_wallpaper_0a.jpgCitroen-C5_2008_1600x1200_wallpaper_16.jpg
Ojazdený Citroën C5 láka na bohatú výbavu a nízku cenu pomerne mladých áut. S dieselom 2.0 HDI to ešte môže byť v poriadku, ale menší motor 1.6 HDI obíďte oblúkom

A nie je to veľmi dobrý naftový dvojliter HDI, je to základná naftová jednotka 1.6 HDI 16V, montovaná do C5 od februára 2008 do júna 2010. Motor má kód DV6 TED4 (9HZ), šestnásťventilovú hlavu a výkon 80 kW. Veľmi rýchlo u neho degraduje malá olejová náplň a kto ju nemení každých 10 000 km, tomu sa veľmi rýchlo opotrebujú všetky vnútornosti motora. Stáva sa, že sa jednotka zadrie, keď za sebou nemá ani 100 000 km. Kolabujú tiež turbodúchadla, hnevá EGR ventil a problémy s regeneráciou filtra DPF sú častejšie ako pri dvojlitri.

V malej C4 sa toto ešte dá postrážiť, ale veľký a ťažký sedan a kombi C5, u ktorých je pravdepodobnosť, že ich niekto trápil v ľavom diaľničnom pruhu s plynom na podlahe, už budú mať motor 1.6 HDI na konci životnosti. U menšieho dieselu tiež veľmi rýchlo odchádza spojka a dvojhmotový zotrvačník. Ak chcete spáchať finančnú samovraždu s istotou, kúpte si tento motor s príšerným robotizovaným automatom EGS6.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

dnes | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

včera | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY