vytisknout velikost písma 10 lákavých ojazdených áut, ktoré si ale radšej nikdy nekupujte

Niektoré veľmi zlé jazdenky sa maskujú v solídnom kabáte. Vybrali sme desiatku tých, ktorým je z rôznych dôvodov lepšie sa úplne vyhnúť.
10 lákavých ojazdených áut, ktoré si ale radšej nikdy nekupujte
Zoznam kapitol
  1. Audi A6, BMW X6, Citroën C5
  2. Dacia Duster, Opel Astra, Peugeot 508, Renault Laguna
  3. Škoda Fabia, Toyota Avensis, Volkswagen Passat

Môžete o tom písať stále dookola, môžete o tom s ľuďmi hovoriť, ale oni potom rovnako vidia svoje vysnívané ojazdené auto (hlavne v prevedení diesel kombi) za neuveriteľne nízku cenu a rozbijú prasiatko.

Samozrejme by sme sti to mohli zjednodušiť a poskladať do dnešného článku všetky tie Alfy Romeo, Fiaty, Citroëny a Renaulty zo spodných priečok tabuliek spoľahlivosti. Nás ale zaujíma situácia, keď má auto tú prémiovú značku, tú dobrú povesť, ale zlý konkrétny motor.

Práve pohonná jednotka je dnes úplne kľúčovou záležitosťou, ktorej prípadná porucha môže byť fatálna. Cena následnej opravy ľahko prekročí cenu celého ojazdeného auta. Detaily vždy nejako poriešíte, napríklad aj z druhovýrobních či zástupných dielov, ale motor len tak nevymeníte. Takže ktorým autám sa radšej vyhnúť úplne a nič neriskovať?

Audi A6 2.5 TDI

Audi A6 (C5) vyrábané v rokoch 1997 až 2005 patrí stále medzi pomerne obľúbené jazdenky, predovšetkým verzia Avant alebo polotérenny Allroad. Akokoľvek je to v základe celkom solídne auto, má pomerne zásadný problém - doslova brutálne nájazdy kilometrov. Dnes sotva zoženiete pekné auto, ktoré by malo zároveň najazdené pod 300 000 km. To snáď možno povedať len o verziách S6 a RS6.

Audi-A6_Avant_1998_1600x1200_wallpaper_07.jpgAudi-allroad_quattro_2.5_TDI_2000_1600x1200_wallpaper_07.jpgAudi-allroad_quattro_2.5_TDI_2000_1600x1200_wallpaper_0f.jpgDnes ťažko nájdete naftové Audi A6 (C5), ktoré by za sebou malo rozumný kilometrový nájazd. Autá už tiež prechádzajú rukami majiteľov, ktorí nemajú na ich starostlivú údržbu

Najväčšie porcie majú za sebou obľúbené turbodiesely. Štvorvalec 1.9 TDI ešte ujde, ale najväčším strašiakom je motorizácia 2.5 TDI V6, najmä kombinovaná s variátorovou prevodovkou Multitronic pri predokolke. Motor 2.5 TDI trpí na pomerne rýchle opotrebovanie vačkových hriadeľov, čo ide na vrub po prvé konštrukčným nedostatkom a po druhé hlavne oddalovaným výmenám oleja.

Ľudia na týchto autách šetria a dnes ťažko nájdete udržiavaný a starostlivosťou zahrnutý kus. U najväčšieho turbodiesela v ponuke tiež hnevá drahé vstrekovanie. Generálka motora môže vyjsť pokojne na 1 500 eur. Berte radšej motor 1.9 TDI alebo niektorý z benzínových motorov. Pozor tiež na koróziu.

BMW X6 xDrive50i

Automobilka BMW sa poslednou dobou nemôže pochváliť tak nepriestrelnou spoľahlivosťou svojich produktov, ako tomu bolo predtým. Pričom problémy s komplikovanou elektronikou sa dajú riešiť a na štrajkujúci systém iDrive si už majitelia zvykli, nemôžu sa bohužiaľ poslednou dobou oprieť ani o spoľahlivosť a odolnosť pohonných jednotiek. Napríklad dvojlitrový turbodiesel patril na prelome desaťročia k nejproblémovejším jednotkám.

BMW-X6_2009_1600x1200_wallpaper_03.jpgBMW-X6_2009_1600x1200_wallpaper_66.jpgBMW-X6_2009_1600x1200_wallpaper_4a.jpg
Cedulka xDrive50i znamená problém pre niekoho, kto toto auto kúpi ako ojazdené bez potrebného rozpočtu. Cena hnevajúcich motorov spadne proti dieselom omnoho rýchlejšie

Ak by sme ale mali vybrať jedno auto, ktoré je z ponuky BMW naozaj najhoršie ojazdené auto, je to model X6 s motorom V8 4.4 bi-turbo. Po prvé sa samotná X6 nemôže pochváliť ktovieakou spoľahlivosťou a kvalitou, jazdí meravo a nie je tak praktická ako napríklad X5. Po druhé je motor N63B44 snáď najhoršia pohonná jednotka, akú kedy v BMW vyrobili.

Motor sa prehrieva a v dvoch turbách umiestnených uprostred motora sa doslova zapeká olej. Navyše odchádzajú rozvody, valce príchádzajú o kompresiu a rýchlo degradujúce olejová náplň stojí za celkovým nadmerným opotrebením motora po relatívne malých kilometrových nájazdoch.

Odchádzajú aj variátory časovania ventilov. Pred touto X6 ale varujeme najmä preto, že to pravdepodobne bude prvá X6, ktorá sa kvôli svojim veľmi drahým problémom dostane v bazároch pod magickú hranicu 11-tisíc eur. Pomerne spoľahlivý turbodiesel 3,0 l si cenu bude držať výrazne lepšie.

Citroën C5 1.6 HDI

Aktuálny Citroën C5 je posledný model s populárnym hydropneumatickým podvozkom a medzi fanúšikmi značky patrí k veľmi vyhľadávaným modelom. Bohužiaľ sa ale Citroën nemôže pochváliť spoľahlivou elektronikou, problémom je aj dosť kolísavá kvalita spracovania. Na to si už ale zákazníci nejako zvykli, ojazdený Citroën je vždy tak trochu stávka do lotérie. Lenže v prípade C5 sa najväčší strašiak ukrýva pod kapotou.

Citroen-C5_Estate_2008_1600x1200_wallpaper_01.jpgCitroen-C5_2008_1600x1200_wallpaper_0a.jpgCitroen-C5_2008_1600x1200_wallpaper_16.jpg
Ojazdený Citroën C5 láka na bohatú výbavu a nízku cenu pomerne mladých áut. S dieselom 2.0 HDI to ešte môže byť v poriadku, ale menší motor 1.6 HDI obíďte oblúkom

A nie je to veľmi dobrý naftový dvojliter HDI, je to základná naftová jednotka 1.6 HDI 16V, montovaná do C5 od februára 2008 do júna 2010. Motor má kód DV6 TED4 (9HZ), šestnásťventilovú hlavu a výkon 80 kW. Veľmi rýchlo u neho degraduje malá olejová náplň a kto ju nemení každých 10 000 km, tomu sa veľmi rýchlo opotrebujú všetky vnútornosti motora. Stáva sa, že sa jednotka zadrie, keď za sebou nemá ani 100 000 km. Kolabujú tiež turbodúchadla, hnevá EGR ventil a problémy s regeneráciou filtra DPF sú častejšie ako pri dvojlitri.

V malej C4 sa toto ešte dá postrážiť, ale veľký a ťažký sedan a kombi C5, u ktorých je pravdepodobnosť, že ich niekto trápil v ľavom diaľničnom pruhu s plynom na podlahe, už budú mať motor 1.6 HDI na konci životnosti. U menšieho dieselu tiež veľmi rýchlo odchádza spojka a dvojhmotový zotrvačník. Ak chcete spáchať finančnú samovraždu s istotou, kúpte si tento motor s príšerným robotizovaným automatom EGS6.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY