vytisknout velikost písma 10 dôvodov, prečo je Festival rýchlosti v Goodwoode lepší než autosalóny

10 dôvodov, prečo je Festival rýchlosti v Goodwoode lepší než autosalóny

Tento víkend sa na panstve lorda Marcha opäť koná slávny Festival rýchlosti, ktorý behom rokov vyrástol z komornej prehliadky zberateľských áut vo veľkolepý sviatok motorizmu. Sme na mieste, aby sme pre vás pripravili reportáž so skutočne vyčerpávajúcou galériou. Nateraz ponúkame aspoň malú ochutnávku v podobe desiatich dôvodov, prečo je podľa nás Goodwood lepší než akýkoľvek tradičný autosalón:

1. Tie najzaujímavejšie autá vidíte – a počujete! – v akcii

1. Ta nejzajímavější auta vidíte – a slyšíte! – v akci.jpg

2. Zblízka sa dostanete aj k absolútnym unikátom

2. Zblízka se dostanete i k absolutním unikátům.jpg

3. Stánok tu majú všetky významnejšie automobilky

3. Stánek tu mají všechny významnější automobilky.jpg

4. A niektoré z nich tu aj poodhalujú svoju budúcnosť

4. A některé z nich tu i poodhalují svoji budoucnost.jpg

5. Kam otočíte hlavu, tam je niečo pozoruhodné

5. Kam otočíte hlavu, tam je něco pozoruhodného k vidění.jpg

6. Na svoje si prídu milovníci motoršportu

6. Na své si přijdou milovníci motorsportu.jpg

7. Ale občas na trať zablúdi aj nejaký offroad

7. Ale občas na trať zabloudí i nějaký offroad.jpg

8. Dokonce aj kolóny sú tu cool

8. Dokonce i kolony jsou tu hrozně cool.jpg

9. Toto!

9. Tohle!.jpg

10. Celá akcia má rozkošný retro nádych

10. Celá akce má rozkošný retro nádech.jpg

Náklady na cestu a pobyt redaktora hradí Mazda.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY