vytisknout velikost písma 10 áut, ktoré vydržali vo výrobe celé desaťročia

Máte v garáži alebo pred domom auto modernej doby, či vozidlo s rodokmeňom? Pri dnešnom tempe obmeny jednotlivých typov neprekvapí, že roky od novinky k novinke sa počítajú na prstoch jednej ruky. Pritom automobilová história pozná vozy, ktoré sa aj bez veľkých premien vyrábali po niekoľko dekád.

Watburg 353

10. Wartburg 353: 23 rokov

Veľký rodinný automobil s obrovským kufrom a jednoduchou konštrukciou bol snom každej rodiny milujúcej kempovanie. Či už do kufrovej varianty, alebo do kombíku Tourist sa dalo naložiť neuveriteľné množstvo batožiny. V roku 1965 by sa aj na európske pomery jednalo o pomerne moderné vozidlo, nebyť dvojtaktného motora montovaného až do konca 80. rokov 20. storočia.

V roku 1988 došlo k pokusu o modernizácii. Veľmi mierne sa zmenila čelná maska​​, pod kapotu pribudol benzínový štvortakt. Zlúčenie oboch nemeckých štátov v roku 1991 ale znamenalo koniec značky Wartburg.

Pokračujte na ďalšiu stranu:

Predošlá KAPITOLY Ďalšia
Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY