vytisknout velikost písma 10 áut, ktoré vydržali vo výrobe celé desaťročia

Máte v garáži alebo pred domom auto modernej doby, či vozidlo s rodokmeňom? Pri dnešnom tempe obmeny jednotlivých typov neprekvapí, že roky od novinky k novinke sa počítajú na prstoch jednej ruky. Pritom automobilová história pozná vozy, ktoré sa aj bez veľkých premien vyrábali po niekoľko dekád.

Watburg 353

10. Wartburg 353: 23 rokov

Veľký rodinný automobil s obrovským kufrom a jednoduchou konštrukciou bol snom každej rodiny milujúcej kempovanie. Či už do kufrovej varianty, alebo do kombíku Tourist sa dalo naložiť neuveriteľné množstvo batožiny. V roku 1965 by sa aj na európske pomery jednalo o pomerne moderné vozidlo, nebyť dvojtaktného motora montovaného až do konca 80. rokov 20. storočia.

V roku 1988 došlo k pokusu o modernizácii. Veľmi mierne sa zmenila čelná maska​​, pod kapotu pribudol benzínový štvortakt. Zlúčenie oboch nemeckých štátov v roku 1991 ale znamenalo koniec značky Wartburg.

Pokračujte na ďalšiu stranu:

Predošlá KAPITOLY Ďalšia
Rýchly test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17: Podvozok stále v hlavnej úlohe

Subaru Levorg 1.6GT-S MY17

Ergonómia je dokonale jednoduchá, výhľad von skvelý, podvozok istý a riadenie zábavné.

včera | Dalibor Žák
Test Seat Ateca 1.4 TSI 4Drive: X=Volkswagen Tiguan/Seat Leon

Seat Ateca 1.4 TSI 4Drive

Ateca je jednoducho typické koncernové SUV urobené podľa Tiguanu. Len je to celé zabalené do atraktívnejšie tvarovanej a o niečo menšej karosérie.

21. 2. 2017 | Dalibor Žák
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY