vytisknout velikost písma 10 áut, ktoré vydržali vo výrobe celé desaťročia

Máte v garáži alebo pred domom auto modernej doby, či vozidlo s rodokmeňom? Pri dnešnom tempe obmeny jednotlivých typov neprekvapí, že roky od novinky k novinke sa počítajú na prstoch jednej ruky. Pritom automobilová história pozná vozy, ktoré sa aj bez veľkých premien vyrábali po niekoľko dekád.

Watburg 353

10. Wartburg 353: 23 rokov

Veľký rodinný automobil s obrovským kufrom a jednoduchou konštrukciou bol snom každej rodiny milujúcej kempovanie. Či už do kufrovej varianty, alebo do kombíku Tourist sa dalo naložiť neuveriteľné množstvo batožiny. V roku 1965 by sa aj na európske pomery jednalo o pomerne moderné vozidlo, nebyť dvojtaktného motora montovaného až do konca 80. rokov 20. storočia.

V roku 1988 došlo k pokusu o modernizácii. Veľmi mierne sa zmenila čelná maska​​, pod kapotu pribudol benzínový štvortakt. Zlúčenie oboch nemeckých štátov v roku 1991 ale znamenalo koniec značky Wartburg.

Pokračujte na ďalšiu stranu:

Predošlá KAPITOLY Ďalšia
BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY